AMIN

“Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasih... Ya Allah, sekiranya rezeki kami berada di langit, maka turunkanlah ia; jika ia ada di bumi, keluarkanlah ia; dan jika ia ada di dalam lautan, munculkanlah ia. Sekiranya rezeki kami ada di tempat yang jauh, dekatkanlah ia; jika ia sedikit, banyakkanlah ia; dan jika caranya sukar untuk sampai kepada kami, mudahkanlah ia, serta pindahkanlah rezeki tersebut kepada kami dengan Kemuliaan, Kepemurahan dan KebaikkanMu, dengan RahmatMu, Wahai Yang Maha Pengasihi diantara Yang Pengasih.”

Thursday 21 July 2011

Lebih kurang seorang dari 2 orang mempunyai masalah tidur


Kajian menunjukkan insomnia(susah untuk tidur,selalu berjaga di tengah malam dan kualiti tidur yang rendah) telah merebak dikalangan golongan dewasa sebanyak 45%!

Lebih kurang seorang dari 2 orang mempunyai masalah tidur. Insomnia berkait rapat dengan masalah kesihatan seseorang dalam memberi perhatian ketika berkerja,belajar dan bersukan. Akibatnya, ramai yang mengalami masalah ini terjebak dengan masalah tekanan mental dan penyalahgunaan dadah dan alkohol.

Di bawah merupakan tips yang dapat membantu mereka yang mempunyai masalah tidur:
  1. Tidurlah mengikut jadual dan biasakan diri untuk tidur dan bangun pada masa yang kita telah tetapkan.
  2. Bina persekitaran yang kita rasakan boleh membuat kita tidur. Contohnya, padamkan lampu, tutup tv atau radio dan juga pengudaraan yang baik.
  3. Jangan biarkan diri anda tertekan atau memikirkan sesuatu ketika anda hendak tidur. Ini akan menganggu fikiran anda dan menyebabkan otak anda berkerja untuk menyelesaikan masalah itu sehingga menyebabkan anda susah untuk tidur.
  4. Elakkan meminum kopi atau minuman yang mempunyai kaffeine/alkohol. Kalau nak tidur pukul 10, paling lewat boleh minum, pukul 8.
  5. Carilah sebab untuk anda tidur. Elakkan tidur pada waktu petang. Seeloknya bersenamlah 30 minit sehari dan 4 jam sebelum masuk tidur.
Jadi, adakah anda mempunyai masalah tidur? Kalau ada, macam mana anda menyelesaikannya?
Adakah anda ingin merasakan tidur yang paling nyenyak di dalam hidup anda ?
Dengan Hanya Percubaan Kali Pertama, Anda akan rasai keajaibannya… umpama tidur di awangan.

Sleep Time™ ialah minuman lazat yang diperbuat dari susu New Zealand. Sleep Time™ mengandungi Unique Protien Profile™,dihasilkan oleh hanya lembu yang tertentu, yang dipilih melalui ujian DNA. Susu khas ini dipertingkatkan melalui teknologi yang dipatenkan dan kemudian dicampurkan dengan bahan-bahan premium. Dengan formula ini ia menyokong ketenangan semulajadi dan tidur yang sihat yang merupakan sebahagian daripada rutin malam anda.

Free from caffeine, artificial colours, artificial flavours, artificial sweeteners, gluten and preservative

Cuba malam ini! Biarkan kekuatan alam semulajadi membantu anda menikmati manfaat dari tidur yang nyenyak dan bangun dengan ceria dan bersemangat untuk melalui hari yang berikutnya.

We recommend you enjoy Sleep TimeTM every night… for a better tomorrow!

Call/sms/email me for further explanations and info.

Mohd Azizi Bin Abd Aziz
Supervisor
ID No : 255016
Tel No : 013 9837195
Emel : mohdazizi2u@gmail.com
N.Z New Image Sdn Bhd
Products : Alpha Lipid Lifeline, Slim Diet 2 & Alpha Lipid Sleep Time
website : http://www.newimageasia.com.my/ 
Related Blog : http://alphalipid2sihat.blogspot.com/
                     : http://slimdiet2-kurus.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment