AMIN

“Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasih... Ya Allah, sekiranya rezeki kami berada di langit, maka turunkanlah ia; jika ia ada di bumi, keluarkanlah ia; dan jika ia ada di dalam lautan, munculkanlah ia. Sekiranya rezeki kami ada di tempat yang jauh, dekatkanlah ia; jika ia sedikit, banyakkanlah ia; dan jika caranya sukar untuk sampai kepada kami, mudahkanlah ia, serta pindahkanlah rezeki tersebut kepada kami dengan Kemuliaan, Kepemurahan dan KebaikkanMu, dengan RahmatMu, Wahai Yang Maha Pengasihi diantara Yang Pengasih.”

Friday 22 July 2011

Perihal Insomnia / Masalah Tidur

Kebelakangan ini saya bertemu dengan ramai di sekeliling saya yang menghadapi masalah kesukaran untuk tidur. Lalu saya memulakan usaha untuk mencari jalan penyelesaian yang terbaik bagi mengatasi masalah ini. 
Saya mengambil keputusan untuk membuat sedikit kajian.

Bila diwawancara, mereka mengatakan yang hati rasa risau yang teramat sangat, gelisah, seram sejuk, jantung berdegup laju emosi terganggu  dan sebagainya. Pada tahap yang pertama setiap kali mereka mahu tidur mereka bertemu dengan gangguan yang menakutkan. Mereka terasa seperti diganggu hantu dan jin mahupun makhluk yang hodoh, kemalangan di langgar lori, dipukul dan dihentak, disergah, dihimpit, dikejar binatang buas, mahu dibunuh dan sebagainya. Ini menyebabkan mereka terkejut lantas terjaga dan takut untuk tidur semula.

Kemudian ada pula yang ingin tidur kemudian dipenatkan serta dibosankan dengan pelbagai gambaran dan cara. Dibawa ke sana ke mari, bertemu dengan orang yang sudah mati, bertemu dangan orang yang membebel tak henti-henti dan sebagainya. Bergolek-golek di atas katil namun masih tak dapat tidur. Pada masa ini sedikit bunyipun sudah cukup untuk mengganggu mereka yang sedang cuba tidur ini.

Seterusnya ada juga mereka yang tak ada sebarang gangguan sebegini tapi hanya tak dapat tidur memikirkan perkara yang ditakuti akan terjadi pada keesokan harinya. Dimarahi boss, suami, kerja yang tak siap, rahsia yang terbongkar, pasaran saham yang jatuh dengan teruknya, masalah hutang, masalah kekecewaan, kehilangan sumber kewangan dan sebagainya.

Jadi, adakah anda mempunyai masalah tidur? Kalau ada, macam mana anda menyelesaikannya?
Adakah anda ingin merasakan tidur yang paling nyenyak di dalam hidup anda ?
Dengan Hanya Percubaan Kali Pertama, Anda akan rasai keajaibannya…

Sleep Time™ ialah minuman lazat yang diperbuat dari susu New Zealand. Sleep Time™ mengandungi Unique Protien Profile™,dihasilkan oleh hanya lembu yang tertentu, yang dipilih melalui ujian DNA. Susu khas ini dipertingkatkan melalui teknologi yang dipatenkan dan kemudian dicampurkan dengan bahan-bahan premium. Dengan formula ini ia menyokong ketenangan semulajadi dan tidur yang sihat yang merupakan sebahagian daripada rutin malam anda.

Free from caffeine, artificial colours, artificial flavours, artificial sweeteners, gluten and preservative

Cuba malam ini! Biarkan kekuatan alam semulajadi membantu anda menikmati manfaat dari tidur yang nyenyak dan bangun dengan ceria dan bersemangat untuk melalui hari yang berikutnya.

We recommend you enjoy Sleep TimeTM every night… for a better tomorrow!

Call/sms/email me for further explanations and info.

Mohd Azizi Bin Abd Aziz
Supervisor
ID No : 255016
Tel No : 013 9837195
Emel : mohdazizi2u@gmail.com
N.Z New Image Sdn Bhd
Products : Alpha Lipid Lifeline, Slim Diet 2 & Alpha Lipid Sleep Time
website : http://www.newimageasia.com.my/ 
Related Blog : http://alphalipid2sihat.blogspot.com/
                     : http://slimdiet2-kurus.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment